
Zahvaljujući prvim generacijama muslimana, istaknutih alima, filozofa, matematičara, astronoma i književnika, načinjen je sudbonosni korak u napretku čitavog svijeta. Numerički sistem i cifra „nula“, algebra Omara Hajama, medicinska enciklopedija od oko milion riječi poznatog filozofa, matematičara i ljekara Ibn Sine, poznatijeg u ovom dijelu svijeta kao Avicena i brojna druga dostignuća iz fizike i astronomije, jasno govore o jednom od polaznih osnova i temelja islama – neprekidnom usavršavanju i sticanju znanja.

Na područije današnjeg Sandžaka ovo neprocjenjivo blago – znanje donose Turci Osmanlije. To je prestvljalo duhovno-svjetovni preporod ondašnjeg stanovništva i zato Sandžak i dan danas čuva tu vrijednost. Novi Pazar je utemeljio slavni Isa-beg Ishaković izgradivši džamiju, dućane, hamam i medresu. Za Novi Pazar se sa sigurnošću zna da postoji još od 1461. godine. Zato valja istaći jednu činjenicu: “Dok se Evropa kupala u mraku, Sandžak je imao svoje univerzitete!” Medrese su tada bile značajne kao što su danas značajni univerziteti. Ovo blago je do danas očuvano još jedino kroz našu medresu “Gazi Isa-beg”.
Ova medresa prestavlja srednju vjersku školu ili islamsku gimnaziju, koja svojim polaznicima, u duhu islamskih propisa, daje odgoj, vjersko i opšte obrazovanje i sprema ih za nastavak školovanja na islamskim i drugim fakultetima u zemlji i inostranstvu. Školovanje u Medresi traje četiri godine. Gazi Isa-begova medresa je internatskog tipa i djeluje kao jedinstvena škola sa muškim i ženskim odjeljenjima.
Cilj Medrese je:
– da odgaja i obrazuje učenike u duhu islama, razvija u njima ljubav prema islamu i da’wetskom pozivu i da osigura osnove za njihovo dalje samoobrazovanje i upućivanje u raznovrsne oblike vjerskog života i rada Islamske zajednice,
– da skladnim razvojem islamskih moralnih, radnih, intelektualnih, fizičkih i estetskih osobina učenika doprinosi:
a) razvijanju osobina produktivne islamske ličnosti učenika, koji će biti u stanju da ostvaruje funkcije imama, hatiba i muallima i uopšte uloge islamskog radnika ili radnika na nekom drugom polju koji će raditi za prosperitet muslimana na ovom prostoru,
b) razvijanju islamskog humanizma i smisla za usklađivanje ličnih i društvenih interesa, na temeljima Kur’ana i Sunneta,
c) razvijanju interesa učenika za novim saznanjima, sticanjem i čuvanjem islamskih vrijednosti,
d) njegovanju i razvijanju tradicije, kulture, jezika i svih drugih bošnjačkih vrijednosti.