Značaj Obrazovanja

Sticanje znanja je obaveza svakog muslimana i muslimanke. U prvom objavljenom ajetu Uzvišeni kaže: „Uči u ime Gospodara tvoga koji stvara“, a Božiji Poslanik s.a.w.s.: „Traženje znanja je obaveza svakog muslimana i muslimanke.“ Učenje i neprestano usavršavanje muslimana i muslimanki podrazumijeva učenje sa čistom namjerom, sa puno uloženog truda i razumijevanja. Samo takvo učenje garantuje uspjeh, jer „učenje bez razmišljanja je jalovo, razmišljanje bez učenja opasno. Isto tako, znanje u manjim količinama ubija, a u većim liječi.“
knjige
Shvativši u potpunosti značaj duhovnog i intelektualnog uzdizanja, neposredni slijedbenici Muhammeda s.a.w.s. su u kratkom vremenskom periodu ostvarili djelo nepojmljivih razmjera. Čovječanstvu su dali, posebno na polju nauke i umjetnosti, neprocjenjivo vrijedna znanja i vještine. 700 džamija, 900 javnih kupatila i gotovo nevjerovatnih 70 biblioteka u španskoj Kordobi 1000-te godine, slavni dvorac i tvrđava Alhambra u Granadi, Tadž Mahal u Agri u Indiji i mnoga druga remek-djela islamske arhitekture, samo su djelič teško sagledivog doprinosa, nešto pred čime i danas svakom čovjeku zastaje dah. Mnoštvo briljantnih ostvarenja islamske književnosti, revolucionarni pronalasci i naučno-tehnička dostignuća, navigacioni sistem – mape i instrumenti Ahmeda ibn Madžida, uz pomoć kojih je u XV vijeku Vasko de Gama oplovio Afriku, samo su nagovještaj superiornosti islamske civilizacije.
Zahvaljujući prvim generacijama muslimana, istaknutih alima, filozofa, matematičara, astronoma i književnika, načinjen je sudbonosni korak u napretku čitavog svijeta. Numerički sistem i cifra „nula“, algebra Omara Hajama, medicinska enciklopedija od oko milion riječi poznatog filozofa, matematičara i ljekara Ibn Sine, poznatijeg u ovom dijelu svijeta kao Avicena i brojna druga dostignuća iz fizike i astronomije, jasno govore o jednom od polaznih osnova i temelja islama – neprekidnom usavršavanju i sticanju znanja.
kur-an.jpg
Prihvativši cijelim svojim bićem ovaj imperativ, počev od kuće Erkama ibn Ebi Erkama u Meki i džamije Božijeg Poslanika s.a.w.s. u Medini – kao prvog Univerziteta, sve do prve Medrese izgrađene u prvoj polovini XI vijeka, prve generacije muslimana su, dajući „apriori“ značaj duhovnom i intelektualnom uzdizanju, učinile ujedno da ovaj imperativ postane sastavni dio islamskog pogleda na svijet i život. Vrlo brzo, sa širenjem islama, imperativ „Uči u ime Gospodara tvoga koji stvara“, postaje opšteprisutan među muslimanima sa svih meridijana i iz svih razdoblja.
Na područije današnjeg Sandžaka ovo neprocjenjivo blago – znanje donose Turci Osmanlije. To je prestvljalo duhovno-svjetovni preporod ondašnjeg stanovništva i zato Sandžak i dan danas čuva tu vrijednost. Novi Pazar je utemeljio slavni Isa-beg Ishaković izgradivši džamiju, dućane, hamam i medresu. Za Novi Pazar se sa sigurnošću zna da postoji još od 1461. godine. Zato valja istaći jednu činjenicu: “Dok se Evropa kupala u mraku, Sandžak je imao svoje univerzitete!” Medrese su tada bile značajne kao što  su danas značajni univerziteti. Ovo blago je do danas očuvano još jedino kroz našu medresu “Gazi Isa-beg”.
Ova medresa prestavlja srednju vjersku školu ili islamsku gimnaziju, koja svojim polaznicima, u duhu islamskih propisa, daje odgoj, vjersko i opšte obrazovanje i sprema ih za nastavak školovanja na islamskim i drugim fakultetima u zemlji i inostranstvu. Školovanje u Medresi traje četiri godine. Gazi Isa-begova medresa je internatskog tipa i djeluje kao jedinstvena škola sa muškim i ženskim odjeljenjima.

Cilj Medrese je:
– da odgaja i obrazuje učenike u duhu islama, razvija u njima ljubav prema islamu i da'wetskom pozivu i da osigura osnove za njihovo dalje samoobrazovanje i upućivanje u raznovrsne oblike vjerskog života i rada Islamske zajednice,
– da skladnim razvojem islamskih moralnih, radnih, intelektualnih, fizičkih i estetskih osobina učenika doprinosi:

a)    razvijanju osobina produktivne islamske ličnosti učenika, koji će biti u stanju da ostvaruje funkcije imama, hatiba i muallima i uopšte uloge islamskog radnika ili radnika na nekom drugom polju koji će raditi za prosperitet muslimana na ovom prostoru,

b)    razvijanju islamskog humanizma i smisla za usklađivanje ličnih i društvenih interesa, na temeljima Kur'ana i Sunneta,

c)    razvijanju interesa učenika za novim saznanjima, sticanjem i čuvanjem islamskih vrijednosti,

d)    njegovanju i razvijanju tradicije, kulture, jezika i svih drugih bošnjačkih vrijednosti.